Saturday, October 04, 2003

من همیشه پیش خودم این طوری فکر می کردم که مسیحیت نسبت به اسلام الهی تره ، احتمالن استدلالم این بود که مسیح حد اقل جلوی شهوتش رو گرتفه بود و ازدواج نکرد ، حالا نه اینکه من پسر پیغمبر باشم یا با سکس مخالف باشم ، ولی خوب یه همچین فکر هایی تو ذهنم بود تا این که یه نمه تحقیق کردم و فهمیدم بر خلاف اون چیزی که 99 % مردم فکر میکنن نه تنها عیسی ازدواج کرده ، بلکه بچه دار هم شده ، منتهی چون این موضوع بر خلاف اون تصویر خدا گونه ای بوده که کلیسای روم از مسیح ترسیم کرده ، از همون اول مخفی نگه داشته شده
حالا یکی ممکنه بگه رو چه حسابی این حرف رو میزنی؟ خوب حتمن یه حسابی داره دیگه ، الکی که نمی گم
عیسی مسیح با زنی به اسم مریم مجدلیه ازدواج میکنه ، مریم مجدلیه تو انجیل رسمی که وجود داره به عنوان یک فاحشه معرفی میشه که توسط عیسی به راه راست هدایت میشه که باز هم توسط کلیسا در زمان امپراتور کنستانتین این ماجرا رو واسه این بدبخت درست کردن ، که اون کنستانتین بی شرف هم خودش یه قصه ی دیگه است و اینکه پا سو استفاده ای از مسیحیت کرده در جهت استحکام حکومتش
اینجا یه نقاشی داریم ، به اسمه لست ساپر ، شما آخر که البته من خودم نکشیدم همون طور که ممکنه حدس زده باشین ، لیوناردو داوینچی کشیده که مسیح رو نشون میده با 12 نفر دیگه ، که همه فکر میکنن 12 حواری هستن ، ولی در واقع 11 حواری هستن به علاوه ی مریم مجدلیه
اگه دقیق نگاه کنین مریم رو میبینید که سمت راست مسیح نشسته ، البته تو نگاه اول کسی متوجه نمی شه که این بابا در اصل اصلن بابا نیست ، زنه
اینجا این سوال پیش میاد که اگه قصه ی کلیسا راست باشه ، چه دلیلی داره که عیسی یه غریبه رو ، یه فاحشه رو تو جمعی که 11 تا از نزدیکترین یارانش هستم راه بده ، و اون رو سمت راست خودش بشونه؟
اینجا نیمه تاریک میگه احمق این فقط یه نقاشیه ، عکس که نیست ، تازه عکس هم اگه باشه با فوتو شاپ مونتاژ کردن !!!! که من می زنم تو دهنش
مسیله اینجاست که من اصلن نمی خوام این حرفم رواثبات کنم ، اصلن به من ربطی نداره که بخوام اثبات کنم ، اثباتش هم هیچ فرقی تو حال شما نمیکنه چون بعید می دونم هیچ آدم عاقلی وقتش رو به خوندن خزعبلات من هدر بده ، چه برسه به اینکه مسیحی باشه
اما این موضوع برای من خیلی جالب بود ، گفتم شاید براش شما هم جالب باشه
last supper
اینو یادم رفت بگم ، مارتین اسکورسیزی یه فیلمی داره به اسمه آخرین وسوسه ی مسیح، که از روی کتابه به همین اسم از نیکوس کازانزاکیس ساخته ، که تو اون مسیح با مریم مجدلیه رابطه داره ، اما نه به عنوان زنش ، به عنوان یه فاحشه
ضمنن اگه دوست داشتیم میتونین عکس رو با انداره ی بزرگ اینجا ببینید

comments