Friday, October 31, 2003

فلسفه ی زندگی یا بدبخت تو واسه چی نفس میکشی؟

همیشه زمستون که میشه من به فکر فلسفه زندگی میافتم ، حالا یکی ممکنه بگه آخه احمق زمستون چه ربطی داره؟ اون وقت من ربطش رو میکنم تو چشمش
همه میدونن که سخت ترین کار دنیا اینه که تو زمستون آدم کله ی سحر بخواد از زیر پتو بکنه بیاد بیرون ، مخصوصن اگه مثل من مرض داشته باشی و پنجره رو باز بذاری شب ها
من که همیشه قبل از این که بلند شم یه ده دقیقه ای همون طور دراز میکشم و فکر میکنم ، به خودم میگم من که میدونم این مدرکی که من میخوام بگیرم برای خودم ارزشی نداره چه برسه به بقیه؟ پس چرا به خودم زحمت بدم تو این سرما بلند شم برم دوش بگیرم؟؟
اصلن فرض میکنیم که مدرک من کلی هم معتبر ، بعدش چی؟ مدرک رو هم گرفتم ، آخرش که چی ؟ مگه غیر از اینه که باید برم یه جا حمالی؟که چی بشه؟40 سال 50 سال نه اصلن نهایتن 60 سال زندگی کنم بعدش پودر شم؟؟ این همه بدبختی بکش آخرش برای چی؟
اون موقع است که میگم اصلن من برای چی زندم؟هدفم چیه؟این همه بدبختی برای چی میکشم؟ که مثلن وضع زندگیم خوب بشه؟؟مگه اونا که میلیونرن چیکار میکنن؟؟ 6 روز هفته رو جون میکنن بعدش حالا یه جمعه رو تفریح میکنن ، یا اصلن نمیکنن ، مگه بابای خودم از زندگیش لذت میبره؟صبح تا شب سر کار ، که چی بشه؟که وقتی 60 سالش شد بشینه استراحت کنه؟؟
بعد به این نتیجه میرسم که درس و زندگی رو بیخیال بشم ، برم برای خودم پی عشق و حال ، مثلن برم تو جنگل زندگی کنم
بعد معمولن به اینجا ها که میرسم منطق مسخرم میاد سراغم میگه آخه احمق تو 2 روز مامانت ناهار بهت نده از گشنگی میمیری ، بر فرض که رفتی تو جنگل ، چه جوری میخوای صبح به صبح دوش بگیری؟؟قرمه سبزی خونت رو کی میخواد تامین کنه؟چه جوری میخوای وصل شی به اینترنت؟؟
پس آدم چی کار کنه؟؟بالاخره فلسفه زندگی آدم چیه؟؟
پسر خاله ی من ، آقا محسن رو اکثر رفقا میشناسن ، میدونن که آدم کولیه ( نه اشتباه ننوشتم ، ن نبود ، ل بود ) آقا محسن الان سرباز نظامه ، آدمیه که شما ها ممکنه بهش بگین لمپن ، بگید عامی (شما البته گه میخورید همچین علطی بکنید)این آقا مجسن از اول هم بیخیال درس و مشق بود ، یه روز صبح که با هم میخواستیم بریم بیرون دید که من تو خودمم ، گفتش هان چته؟؟گفتم این طوریه من با خودم این مشکل رو دارم ، هر چی هم فکر میکنم به نتیجه ای نمیرسم
بعد یه نگاه عاقل اندر اسکل به من کرد و گفت خاک بر سرت پس تو اون دانشگاه به تو چی درس میدن؟؟؟تو وقتی جواب یه سوال به این سادگی رو نمی دونی پس فردا تو اجتماع میزنن تو سرت
گفتم خب جناب استاد شما که میدونین بگین ما هم یاد بگیریم
گفتش ببین هدف هر آدمی تو زندگی سکسه. آدم از هفت سالگی میره مدرسه کلی جون میکنه ، بعد هم یا درس میخونه یا نمیخونه میره سر کار ، برای چی ؟برای اینکه پول در بیاره زن بگیره ، همه این حرفا به خاطر سکسه
البته یه کم توضیحات در مورد دیتیلز قضیه داد که دیگه از حوصله بحث خارجه ، ولی خوب وقتی فکرش رو میکنی......نمی دونم
شما چی فکر مینید؟؟هدف شما چیه تو زندگیتون ؟ اصلن شما به چه امیدی زنده اید؟

comments