Monday, November 03, 2003

چرا گوسفند ها فکر میکنن در هر زمینه ای دکترن؟

چند وقت پیش یکی از دوستام زنگ زد بهم گفتش یه سری اطلاعات لازم دارم میتونی برام از اینترنت بگیری؟ گفتم عشقه ما که 24 ساعته آنلاینیم خراب رفیق هم هستیم چرا که نه خلاصه براش جور کردیم و رو سیدی زدیم و دادیم بهش فرداش زنگ زد گفتش من از اینا سر در نیاوردم یه زحمتی میکشی برام ترجمه اش کنی؟ من باز گفتم عشقه بذار از این درسی که خوندیم یه خیری به یکی برسونیم خلاصه براش ترجمه هم کردیم (گر چه اکثرش عدد و رقم بود) و رو کاغذ آچار تحویلش دادیم ، فرداش زنگ زد گفت ببین من به کامپیوتردسترسی ندارم یه زحمت میکش اینارو برام تایپش هم بکنی ؟ من خواستم شاکی بازی در بیارم اما مرام مردونگیم اجازه نداد ، اما این بار دیگه نگفتم عشقه ، خلاصه این بابا به ما گفتش میدونی راستش چیه؟ ما یه تحقیقی باید در مورد جامعه شناسی نمی دونم چی چی ببریم تحویل استاد بدیم و من هم که خودت میدونی شاغلم خودت یه زحمتی بکش با توجه به این آمار یه تحقیق واسه ما جور کن ، من گفتم بابا اولن که من خودم شاغلم ، ثانیا که من کامپیوتر میخونم از جامعه شناسی اندازه یه گوسفند هم بارم نیست گفت عیبی نداره و خلاصه جبران میکنم و یه روز هم تو کارت به ما میفته !! و خلاصه هندونه گذاشت زیر بغل ما من هم که خر !!! گول خوردم (البته گول همه رو به این سادگی ها نمی خورم این بابا ، یعنی مامان خیلی قشنگ گول میماله به آدم)ه
ما هم از سر ناچاری نشستم براش این کار رو انجام دادیم و خداییش بد هم از کار در نیومد . جریان تحقیقش اینه که 5 تا کشور رو به عنوان نمونه انتخاب کردیم و آمار مختلفش رو با هم مقایسه کردیم ، 5 تا کشور اولش اینا بودن : ایران به عنوان یه جای تخمی برای زندگی ، ترکیه به عنوان یه کشوری که از نظر بافت اجتماعی به ایران نزدیکه ، آمریکا به عنوان کعبه ی موعود ، نروژ به عنوان یه کشوری که از نظر سطح زندگی در حد بهشت قرار داره ، و افغانستان به عنوان تخمی ترین محل ممکن برای زندگی ، اما بعدش دیدم که در مورد افغانستان هیچ آماری وجود نداره ، لذا زامبیا رو جانشینش کردیم
بعد من دیروز داشتم خرت و پرت هام رو میریختم دور که چشمم خورد به فیش های این یارو تحقیقه ، گفتم حالا که من اینقدر زحمت کشیدم بذارمش اینجا حداقل 4 نفر ازش استفاده کنن !! یه موقع دیدی در محافل جهانی مطرح شد یه جایزه ای چیزی بهمون دادن یا حد اقلش هاروارد بهمون پذیرش داد ! لذا این شما و این تحقیق تطبیقی جامعه شناختیک من
یه توضیح هم بدم که همه ی اعداد و ارقام مال سایت دایره المعارف بریتانیکا هستش

comments