Wednesday, September 24, 2003



این یارو نقاشیه اسمش هستش
the madonna of the Rocks
اثر داوینچی ، دلیل اینکه من گذاشتمش اینجا نه به خاطر مدوناست نه به خاطر راک بلکه به خاطر اینه که می خوام یه بحث سنگین رو در مورد لینوناردو شروع کنم ، صد البته منظورم لیوناردو دی کاپریو نیست لیوناردو داوینچیه. ه
این نقاشی رو داوینچی به سفارش یه کلیسا به اسمه نمی دونم چی چی کشیده ، که 4 تا شخصیت رو نشون میده، عیسی ، یحیی تعمید بده ، ، مریم مقدس و اون دختره فرشتهه ، حتمن می دونین که روال کار اینه که عیسی یحیی رو بلس کنه ، یعنی تقدیسش کنه ، ولی داوینچی یه طوری کشیده که انگار یحیی داره عیسی رو بلس میکنه ( انگشت های اون نینی کوچولو رو اگه نیگا کنین متوجه میشن ) یعنی داوینچی با این کارش عناد خودش رو با کلیسا و کلن مسیحیت مشخص کرده ، حالا شما ممکنه این طوری نتیجه بگیرین که لیوناردو مسلمون بوده ! ولی خوب همه میدونن که داوینچی اصلن پاگان بوده حالا این که پاگان یعنی چی از بحث ما خارجه
البته بعدش این کلیسا هه شاکی میشه مجبورش میکنن دوباره نقاشی رو بکشه ، البته به غیر از این مورد تیکه های الحادی زیادی تو همین نقاشی هست که من بلت نیستم ، ولی یکیش حالت پنجه های مریمه که انگار داره داره میزنه تو کله ی یحیی میگه تو دیگه بکپ بابا جون مادرت
حالا هدف من از طرح این مبحث جی بود خودم هم نمی دونم ، ولی فاکتور های زیادی توش دخیل بودن من جمله بیکاری ، کمبود مطلب ، الکل و خیلی موارد دیگه
حالا ممکنه یه عده معاند بی ادب برگردن به من بگن آخه احمق بیشعور توی گوسفند رو چه به هنر کلاسیک؟اونهم نقاشی؟؟؟
که در اون صورت من جوابی ندارم بهشون بدم جز این که حوالشون بدم به جدم امام جعفر باقر که اون دنیا انتقامم رو ازشون بگیره

comments